Brandstofpomp
Moderator: Pieten
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Brandstofpomp
Ik wil een pompje bestellen bij wouter maar weet niet goed wat ik moet kiezen
Nu weet ik dat voor mijn standaard V6 255LPh voldoende is maar als ik ooit wil boosten is het misschien verstandiger om een grotere te nemen?
Dus mijn vraag of iemand enig idee heeft tot hoeveel pk's je met de 255LPH kunt.
En van af hoeveel en tot hoeveel pk's met de 325 LPH?
255 litres per hour flow @ 40 psi
325 litres per hour flow @ 40 psi
Nu weet ik dat voor mijn standaard V6 255LPh voldoende is maar als ik ooit wil boosten is het misschien verstandiger om een grotere te nemen?
Dus mijn vraag of iemand enig idee heeft tot hoeveel pk's je met de 255LPH kunt.
En van af hoeveel en tot hoeveel pk's met de 325 LPH?
255 litres per hour flow @ 40 psi
325 litres per hour flow @ 40 psi
Don't shoot the messenger!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
met een 255lph kun je safe tot ongeveer 500pk op euro95/98 en 400pk op E85.. met 80/90% dutycycle. afhankelijk van je afstelling natuurlijk, dus 255lph voldoet prima.. 325lph is een beetje overkill
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..
bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..
bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Ik neem aan dat dat krukas pks zijnfrankie-turbo schreef:met een 255lph kun je safe tot ongeveer 500pk op euro95/98 en 400pk op E85.. met 80/90% dutycycle. afhankelijk van je afstelling natuurlijk, dus 255lph voldoet prima.. 325lph is een beetje overkill
dus alleen als je op e85 wil gaan rijden kun je een zwaardere pomp nemen om die extra pk's te kunnen halen..
bij een mr2 zijn eerder je brandstof leidingen de bottlenek... retour is maar 5,5/6mm en feed is 7mm.. als je meer als 400pk wil draaien is het wel aan te raden nieuwe leidingen te legge.. ideaal is 2x 6mm feed.. en 1x 10mm retour..
en 2 feed punten op je feulrail, 1 retour.
een swirlpot is dan ook wel fijn.. als je toch bezig bent.
bedankt voor de informatie, dat van de leiding restricties had ik nog niet over nagedacht.
Ik bestel die 255L wel, tegen de tijd dat ik meer pk's wil mag de tank er blijkbaar toch weer uit vanwege de leidingen en dan kan ik altijd wel een grotere er in bouwen.
Don't shoot the messenger!
- frankie-turbo
- Berichten: 3534
- Lid geworden op: 25 mar 2007, 17:45
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Jammer dat Google je in de steek laat 98mr2, wij werken hier met CC's en niet met LBS/HMr2lover2 schreef:Met een 255 Lph kun je met een 6 cilinder 440 vliegwiel pk draaien
Met een injector grote van 42lbs/hr
En Boost van 17psi bij hoger boost vb 25psi word de pomp te klein.
injector duty cycle staat op 80%
10.5092 X 42LBS/h = 440cc injectors....
(440/5)*6 = 528
528* 80% belasting = 422 vliegwiel pk's....
(440*6) *0.8 =2112cc vraag per min.
2112*60 = 126,72 LPH. bij 80% belasting
bij 100% 158,4 LPH
Ow $#%, zit jij er ff naast met je google.
In jouwn Case missen we de PSI van de FPR en zijn de injectors de restrictie en niet de pomp.....
Don't shoot the messenger!
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
Jammer dat Google je in de steek laat 98mr2, wij werken hier met CC's en niet met LBS/HMr2lover2 schreef:Met een 255 Lph kun je met een 6 cilinder 440 vliegwiel pk draaien
Met een injector grote van 42lbs/hr
En Boost van 17psi bij hoger boost vb 25psi word de pomp te klein.
injector duty cycle staat op 80%
10.5092 X 42LBS/h = 440cc injectors....
(440/5)*6 = 528
528* 80% belasting = 422 vliegwiel pk's....
(440*6) *0.8 =2112cc vraag per min.
2112*60 = 126,72 LPH. bij 80% belasting
bij 100% 158,4 LPH
Laten we uitgaan van 40+ die max 25psi boost van jou dan zouden we op 65psi zitten. en dan levert die pomp nog 210LPH.
Ow $#%, zit jij er ff naast met je google.
In jouwn Case missen we de PSI van de FPR en zijn de injectors de restrictie en niet de pomp.....
Don't shoot the messenger!
Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen
ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen
ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
- mr2PUNTfreak
- Berichten: 5387
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 18:37
- Type MR2: AW11
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
nee, daar staat dat 6 stuks 440cc injectors op 80% belasting 126,72 LPH verbruiken.Mr2lover2 schreef:Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen
ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
Don't shoot the messenger!
- MMaddict
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
- Type MR2: AW11
nee, daar staat dat 6 stuks 440cc injectors op 80% belasting 126,72 LPH verbruiken.Mr2lover2 schreef:Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen
ALs ik naar jou berekening kijk zou je dus 422 vliegwiel pk halen
Met een 126,72 Lph pomp?
klopt dus niet
En de bsfc is de brandstof efficiency van en een motor. En dan zou je je zelf dus tegen spreken, een turbo motor gebruikt in verhouding minder brandstof als een N/A.Mr2lover2 schreef:zie dat je een berekening maakt op n/a waardes.
Turbo motoren gebruiken meer benzine.
Reken het maar nog eens na met een bsfc van 0,6 tot 0,75
Al weer zo'n kwestie van de Klok horen luiden..... (Google interpreteren en niet weten...)
Don't shoot the messenger!
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Green Goblin
- Berichten: 12095
- Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
- Type MR2: AW11
- Contacteer:
- Masacur
- Zere vingers van het typen..
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 12:44
- Type MR2: SW20/21/22
- Locatie: Japan
Bullshit vriend. Doe eerst onderzoek voordat je onzin neerplant.Mr2lover2 schreef:Bsfc = brake specific fuel consumption
een waarde dat word gegeven aan motoren.
Bij een n/a is dat 0,5 en turbo motoren 0,6 tot 0,75
Dat is een getal dat verkregen is door de benzine consumptie
Gedeelt door de vermogen
De collectie:
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
1992 MR2 SW20 Targa
2002 S2000 Type-V
1991 Eunos Cosmo 20B
2017 C-HR
1974 Honda SS50
@ MMAddict
Jou vraag was..-> met een 225lph hoeveel hp kun je maken
Met boosten?
Antwoord zie mijn post.
daar in is verwerkt de boost druk de benzine druk en de bsfc
Met een suggestie voor de te gebruiken injectoren.
422 hp kan je dus veilig halen met een 255 liter pomp
boost van 12~17psi
benzine druk van 43
Wat jij hebt berekent is de flow van de 440 injectoren? waarom dat dan.
De 500hp haal je niet veiling met de 255 pomp.
Jou vraag was..-> met een 225lph hoeveel hp kun je maken
Met boosten?
Antwoord zie mijn post.
daar in is verwerkt de boost druk de benzine druk en de bsfc
Met een suggestie voor de te gebruiken injectoren.
422 hp kan je dus veilig halen met een 255 liter pomp
boost van 12~17psi
benzine druk van 43
Wat jij hebt berekent is de flow van de 440 injectoren? waarom dat dan.
De 500hp haal je niet veiling met de 255 pomp.