Trillende zijruit

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Trillende zijruit

Bericht door CelicaTwinCAm »

Beste forumleden,

ik kon geen soortgelijk topic vinden dus bij deze open ik m. Ik vermoed dat er niks aan te doen is, maar wil het toch even uitgezocht hebben.
Wanneer ik namelijk rij met mijn raam gedeeltelijk open (bestuurderskant) en ik rij over een niet heel gladde weg trilt het raam behoorlijk, wat een onplezant geluid maakt. Het raam lijkt enigzins te stuiteren in z'n geleiders. Nu is dit naar mijn weten vaker met stijlloze deuren, misschien dat iemand hier dezelfde irritatie heeft en dit op heeft weten te lossen?
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Dan heb je waarschijnlijk speling in het scharnierende deel waar de ruit op rust aan de onderzijde, meestal door een losgetrilt moertje;
boutjes en moertjes even aandraaien daaro helpt.
-
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ok dus kwestie van deurpaneel loshalen en daarachter kijken of de moertjes nog vast zitten?
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Yep, met name die van het scharende gedeelte dus. Even deurbekleding erafnemen en ruit deels naar beneden naar de plek waar hij het meest wiebelt. Daar even onder aan de ruit voelen en kijken om e.e.a. zeker te weten. Je kunt er vervolgens met gereedschap bij door de ruit te laten zakken totdat het scharende gedeelte precies voor het grootste gat in de deur zit.
-
Gebruikersavatar
Rogier
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 dec 2006, 11:02
Type MR2: AW11

Bericht door Rogier »

Of je geleiders aan de bovenkant van je deur zijn eruit. Het ziet eruit als een soort borsteltjes. Hierdoor kan je raam aan de bovenkant gaan rammelen.
Volgens mij veroorzaken deze ook vaak de krassen in je ramen. 100% zeker weet ik het niet want ik ben een automonteur.:-)
Gebruikersavatar
shenron
Berichten: 1789
Lid geworden op: 05 sep 2009, 12:54
Type MR2: AW11

Bericht door shenron »

Waarschijnlijk de borsteltjes versleten, doet die van mij ook al 2 jaar ofzo.
had ze als is bij gesteld maar was alsnog niet goed.
Afbeelding
Green Goblin schreef:Ik denk dat Shennie gelijk heeft !
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ok ja ik zal het van de zomervakantie is aan gaan pakken als ik afgestudeerd ben, dan heb ik wat tijd voor een flinke overhaul;) (relatief flink, overspuiten bijvoorbeeld zit er helaas niet in)
Gebruikersavatar
CelicaTwinCAm
Zere vingers van het typen..
Berichten: 548
Lid geworden op: 12 mei 2013, 11:56
Type MR2: SW20/21/22

Bericht door CelicaTwinCAm »

ah ik wil nu dit probleem eindelijk gaan tacklen, even gezocht op het forum en kwam bij mn eigen topic uit. :)
cmdrgrimlock
Knop gevonden hoor !
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 apr 2015, 19:31
Type MR2: AW11

Bericht door cmdrgrimlock »

CelicaTwinCAm schreef:ah ik wil nu dit probleem eindelijk gaan tacklen, even gezocht op het forum en kwam bij mn eigen topic uit. :)
En? Is het gelukt?
Ik heb het zelfde probleem aan beide kanten.
En nu dat het raam aan de bijrijders kant niet meer werkt, wil ik dit ook aanpakken.
Plaats reactie