AW11 swap 3S-GE, de motorsteunen.

Alles over de AW11. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de AW11.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
chris86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mar 2010, 14:44

AW11 swap 3S-GE, de motorsteunen.

Bericht door chris86 »

Een goedendag voor een ieder die dit leest, ik hoop dat ik deze vraag in het juiste topic stel maar hier komt hij dan.

Ik ben nu al bijna 2 jaar in het bezit van een aw11, jammer genoeg staat hij het laatste jaar geschorst in de schuur vanwege het bekende teveel roest syndroom.
Nu is de auto optisch ook niet de mooiste en dus tot de conclussie gekomen dat opknappen het niet waard is.
Ik heb nu besloten de auto niet naar de sloop te brengen maar er een projectje van te maken om hier in de buurt mee te doen met de locale autocross wedstrijden.

Maar nu komt het ik heb de afgelopen tijd al veel op internet gekeken en kwam verschillende motoren tegen die in de aw11 geplaatst kunnen worden.
Ik heb besloten om het met een 3sge gen 2 te proberen, dit ook omdat mocht ik nog een 3sgte willen plaatsen alle motorsteunen hiervoor geschikt zijn.(tevens een beams zou er nog wel is ingeplaatst kunnen worden).

Maar nu is mijn vraag tijdens mij zoektocht op het internet (o.a mr2oc.com) zag ik bijna alleen maar nieuw gelaste motorsteunen op het aw11 casco.
Maar ik heb ook een paar keer gezien dat er met een soort adaptors gewerkt wordt, waardoor je de oude steunen aan het casco kan laten zitten.

Nu na dit veel te lange verhaal komt de vraag:

Kent iemand zulke adaptors? en of zijn deze ook ergens te koop?


Alvast bedankt voor het lezen van dit veel te lange verhaal voordat mijn vraag kwam, en ik hoop dat iemand hier wat vanaf weet.

Groeten Chris
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Ik weet wel dat mensen adapters hebben gemaakt. Het is echter niet zo vaak gebeurd. Meeste wat de mensen doen is de motorsteunen eruit slijpen en custom steunen maken. http://www.speed-source.net/ geloof ik heeft steunen...
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
chris86
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mar 2010, 14:44

Bericht door chris86 »

Xhermes schreef:Ik weet wel dat mensen adapters hebben gemaakt. Het is echter niet zo vaak gebeurd. Meeste wat de mensen doen is de motorsteunen eruit slijpen en custom steunen maken. http://www.speed-source.net/ geloof ik heeft steunen...


Oke ja mij leek het makkelijker ivm het anders precies moeten uitlijnen van de nieuwe motorsteunen.
Maar zijn er hier ook mensen lid die met adapters gewerkt hebben?
Ben erg benieuwd naar hun bevindingen.

Groeten Chris
Xhermes
Zere vingers van het typen..
Berichten: 3347
Lid geworden op: 28 dec 2006, 00:53
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Xhermes »

Uuuhm Leon heeft met adapters gewerkt en er was nog een maatje van leon met een rode 85'er met gen 3 blok erin.... Staan vast nog wel foto's van hier op het forum.
Midship Runabout Blog
Website:http://mymr2.nl/
bonno

Bericht door bonno »

Zijn er dan geen regels voor de motor van een cross auto ?
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 12095
Lid geworden op: 22 dec 2006, 06:55
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door Green Goblin »

Bij de officiele cross wel, daar mag je alleen meedoen met een motor die geleverd is in de auto.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bond
Zere vingers van het typen..
Berichten: 2202
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:39
Type MR2: AW11

Bericht door bond »

Xhermes schreef:Uuuhm Leon heeft met adapters gewerkt en er was nog een maatje van leon met een rode 85'er met gen 3 blok erin.... Staan vast nog wel foto's van hier op het forum.

Deze was van Dude en is verkocht. En de nieuw iegenaar zit hier ook op het forum zijn naam ?. En deze aw11 rijdt volgens mijn in rotterdam zuid rond.


Afbeelding
Afbeelding

Bijna weekend
denman1710

Bericht door denman1710 »

Dat is nu mijn auto idd.

Kom maar eens kijken als je wat wil weten, ik heb volgens mij ook nog foto's.

Stuur me maar ff een email. (zit niet heel vaak op het forum)
Plaats reactie