Hallo,
Ik weet niet of de nederlandse AW11 in sommige gevallen is uitgevoerd met een fuel grade switch (of octaanselector), de mijne had het iig niet maar ik heb begrepen van mr2oc dat er iig buitenlandse modellen zijn geweest die dit wel hadden.
Heeft iemand misschien wat meer informatie wat er precies gebeurd op het moment dat je de fuel grade switch bedient? Ik heb begrepen dat de ontsteking vertraagd en mogelijk ook de brandstofinjectie aangepast wordt als je de schakelaar op normal ipv premium zet. Maar met hoeveel? Is dit voor beide een vast percentage afhankelijk van voertuig snelheid en TPS of zitten er in de ECU 2 compleet andere maps welke omschakelen bij het bedienen van de schakelaar?
Meer info is dan ook zeer welkom!
Fuel grade switch
Moderator: Pieten
Fuel grade switch
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...
Deze switch was alleen geleverd op de SC modellen.
Check het http://www.mr2oc.com forum hierover, daar is vast alles over te vinden!
Check het http://www.mr2oc.com forum hierover, daar is vast alles over te vinden!
Ik had al een search uitgevoerd op hun forum uiteraard. Na de 130 topics door te hebben gebladerd (meest over het aansluitschema overignes) heb ik nog altijd geen concrete nummers weten te vinden. Natuurlijk kan ik kijken met een lamp hoeveel het bij stationair is met schakelaar in of uit maar als dit niet een vaste setting is maar een aparte map dan kan het bij vollast wel verschillen. (en dat wordt weer lastig testen als de auto niet rijd)
Coffe is what makes civilized life possible in these demanding times...