Bout

Alles over de SW20. Onderhoud, aankoop weetjes en andere handigheidjes voor de SW20.

Moderator: Pieten

Plaats reactie
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bout

Bericht door Joske »

Ik ben vandaag tijdens het rijden de bout verloren waarmee de front engine bracket (u-vormige plaat van de motorsteun) in de versnellingsbak vast hoort te zitten.

Ik zie op de manual maar 1 bout in het getekend, maar in het plaatje zitten 2 gaten, horen daar niet 2 bouten boven elkaar in te zitten?

Nu heb ik nog wel een doos met alle soorten en maten van mijn donor in de schuur, maar hoe lang en welke diameter hebben die dingen (In de manual staat bij die bout 790 (57, 77) maar dat is enkel het aanhaalmoment denk ik)?

Moet ik die vastschroeven met wat loctite?

NB Het gaat om een 91-er 3S-GE N/A
-
Gebruikersavatar
MMaddict
Zere vingers van het typen..
Berichten: 1867
Lid geworden op: 16 apr 2011, 11:48
Type MR2: AW11

Bericht door MMaddict »

Joske schreef:Ik ben vandaag tijdens het rijden de bout verloren waarmee de front engine bracket (u-vormige plaat van de motorsteun) in de versnellingsbak vast hoort te zitten.

Ik zie op de manual maar 1 bout in het getekend, maar in het plaatje zitten 2 gaten, horen daar niet 2 bouten boven elkaar in te zitten?

Nu heb ik nog wel een doos met alle soorten en maten van mijn donor in de schuur, maar hoe lang en welke diameter hebben die dingen (In de manual staat bij die bout 790 (57, 77) maar dat is enkel het aanhaalmoment denk ik)?

Moet ik die vastschroeven met wat loctite?

NB Het gaat om een 91-er 3S-GE N/A

Uit mijn hoofd gaat er m10x 1.25 in (fijn) een centimeter of 7-10.
Hoeft geen Loctite in, gewoon goede Koppel! Wanneer m10 niet past is het m12x1.25
Don't shoot the messenger!
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Pfoe dat is lang!
Ik hoop dat dat ertussen past met het blok in de auto.
M10 past iig in het gat van het plaatje (met een kort boutje even geprobeerd).

Bedankt voor je reactie.
-
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Ik begrijp het niet helemaal, is het nou de bout die door die twee delen van de motorsteun heen gaat, of is het een van de bouten die de versnellingsbak in gaat om de steun vast te zetten?

Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het niet gaat passen met het blok in de auto, hij is eruit gekomen, dus hij kan er ook weer in :mexico-smile:
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Die de versnellingsbak ingaan om de steun vast te zetten.
Het zijn er dus wel 2 ?
decipherer schreef:Ik begrijp het niet helemaal, is het nou de bout die door die twee delen van de motorsteun heen gaat, of is het een van de bouten die de versnellingsbak in gaat om de steun vast te zetten?

Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het niet gaat passen met het blok in de auto, hij is eruit gekomen, dus hij kan er ook weer in :mexico-smile:
-
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Dat zijn er twee inderdaad, 90105-10057 in deze tekening, die ook niet zo duidelijk is, maar er staat (2) achter het onderdeelnummer..

Afbeelding
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Hmm dan zijn er dus 2 losgetrild, waaah.
Heb jij enig idee over de exacte afmetingen?
-
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Zal wel herrie maken dan?
Ik weet niet precies wat de afmetingen zijn. Zo'n beetje wat MMaddict ook al aangaf maar korter, cm of 3 à 4. In ieder geval fijne draad!
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Valt wel mee, ratelt een beetje. Maar nu ik het ontdekt heb rijd ik er maar even niet mee
Of kan dat niet zoveel kwaad (weet niet of die steun veel doet)?

Ik heb er 2 bij de dealer besteld a 1,60 euro ex per stuk, morgen binnen, heb ik zeker de goede.
-
decipherer
Zere vingers van het typen..
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:10

Bericht door decipherer »

Heel verstandig. De steun is in principe alleen om het kantelen van de motor tegen te gaan en daarvoor zit er achter nog een, dus wat dat betreft kan het niet zoveel kwaad. Maar zit de steun voor de koppelingscilinder ook niet met een van die bouten vast? Die lijkt me dan ook niet helemaal lekker meer te zitten..
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Yep die zit ertussen gesandwiched.

Wat kom je daar slecht bij zeg pff, beste van onderuit en toch maar eerst het andere deel van de steun verwijderen denk ik?

en dat zonder brug...
-
Gebruikersavatar
nr74
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 156
Lid geworden op: 25 okt 2009, 14:44
Type MR2: AW11
Contacteer:

Bericht door nr74 »

het makkelijkste gaat het als je de lange bout uit je steun even verwijderd,
dan kan je beide boutjes van boven af monteren dan pas lane bout weer tertug proppen mogelijk moet je de motor/bak iets optillen met een krik of stootijzer gebruiken om terug te kantelen.maar als het goed is past het allemaal vanzelf.
Kijk ook eens op www.autocrossforum.nl

Het is niet mijn auto op de foto.
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

Thanks, ik zal morgen eens kijken.

Van bovenaf kom ik er net niet bij,
misschien wel als ik op een kratje ga staan...
-
Joske
Ik lul al aardig mee !
Berichten: 360
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:05

Bericht door Joske »

De steun zit weer vast.
De boutjes zijn 3 cm lang en i.d.d. M10 met 1.25 draad
Iedereen bedankt voor de tips :dux-blij_thumb-up:
-
Plaats reactie